Wednesday, May 15, 2013

tak hilang dihanyut masa, tak luput di telan zaman


esok 16 mei.
SELAMAT HARI GURU buat yang bergelar guru, cikgu, tice, ustaz, ustazah, muallim, muallimah, dan seangkatan dengannya.

kepada yang pernah, sedang mengajar aku, sesungguhnya jasamu akan kukenang.akan ku usung budi kalian seumur hidup ini.terima kasih kerana sudi berkongsi ilmu.terima kasih kerana sudi membagi waktu.terima kasih kerana sudi bersabar saat aku buntu.terima kasih untuk segalanya.tak tersenarai andai mahu dinukil satu persatu. hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian. moga hidup sentiasa dalam rahmatNya selalu.doa itu akan selalu mengiringimu guru.pasti mengiringimu.tidak akan lekang dari sujudku.

dan teristimewa buat guru terhormat dalam hidupku.yang paling banyak menabur jasa padaku.yang paling dekat dengan diriku.yang paling terawal mendidik aku.sungguh segalanya tidak ternilai andai dihitung satu persatu.terima kasih kerana banyak bersabar dengan kerenahku.terima kasih kerana bertahan saat degilku mencabar sabarmu.terima kasih kerana tidak pernah lelah menuntun langkahku.tidak pernah penat memimpin tanganku.tidak pernah letih menunjukkan hala tuju.moga kebaikan yang banyak tersedia untukmu.moga rahmat Allah memayungi hidupmu selalu.moga redhaNya mengiringi hidupmu dan redhamu mengiringi hidupku, umi dan babah.



kerana bagiku
kalian guru terhebat
guru yang sentiasa mendapat tempat
dalam hatiku juga kalungan doa setiap saat
tanpa kalian aku bukanlah aku
tanpa izinMu aku hanyalah aku

rahmati setiap degupan jantung mereka 
redhai setiap helaan nafas mereka ,ya Rabb

jazakumullahu khairan kathiran

wallahua'lam


1 comment:

Anonymous said...

ayat yg bermakna

-kakak-