Monday, January 20, 2014

I hate farewell!

apasal kabur je laptop ni. tepis-tepis air mata. oh baru terang jelas dan nyata.

hari ni tiba juga.hari yang paling aku tak suka dalam hidup ni. I hate farewell. I hate it too much. But sometimes we should face it either we like it or not. 

masa balong (abang aku) dapat tau seminggu yang lalu dia kena posting ke Sabah, kami sekeluarga dah dapat agak. cuma masih berharap keajaiban berlaku. tapi nyata keajaiban bukan milik kami bila officially, he really should go there. 

baru beberapa minit dia pergi, aku sudah terasa kehilangan. aku pasti rindu! ya aku sedang rindu. dia yang kuat mengusik. dia yang kuat mengarah. dia yang kuat membahan. dia yang kuat membebel.dia yang kuat mencubit. segala baik buruknya. dialah satu satunya abang yang Allah beri pinjam.

banyak cerita yang hendak aku coretkan, tapi kabus dimata tak mengizinkan. hujan air mata makin lebat.sikit lagi nak banjir. Ya Tuhan.jagakan dia.Abangku yang satu itu. Peliharalah dirinya dan bantu dia menjaga imannya, ya Allah. bantu dia menjalankan amanahnya. sebagai seorang pendidik untuk anak anak disana.
redhai dia.berkati setiap derap langkahnya. ameen.

be a good teacher, bro. and I know you are. I'll always keep you in my dua. walaupun tak rela aku lepaskan juga. ada yang lebih memerlukan kamu disana.

Aku percaya ada hikmah. 

2014 tahun berjauhan barangkali. lepas ni my younger brother pulak. yeah. I hate this atmosphere. Tiba tiba rindu zaman kanak kanak dulu, yang selalu bersama dan tak pernah berpisah. But now we grow up and this is reality that we should through it.

Moga semuanya baik baik saja.

dan sekarang.macam mana nak hentikan hujan ni. patut balong selalu cakap awak ciwek. yes you should admit it because you are. huh.


"goodbye are not forever
goodbye are not the end
they simply mean I will miss you
until we meet again"
-quote-





2 comments:

adkdayah said...

pergi bukan bermakna selamanya..so tabah dengan takdir..mungkin ni yang terbaik ^^, salam perkenalan

Unknown said...

insyaAllah.moga ini yang terbaik :)
betul pergi bukan selamanya tapi berpisah itu tetap sakit huhu

salam perkenalan sis dayah ^^